DRAMATICKÁ SEKCE

 

DRAMATICKÁ SEKCE

V dramatické sekci jsou  kroužky  rozděleny podle věku dětí na : Koťátka /pro děti 6-8 leté/, Koťata /pro děti 9-10 leté/,  a divadelní kroužek pro děti od 11 do 15 let.  Děti se díky dramatické výchově   učí získávat  vztah k dramatickému umění , dostávají  hlasovou, pohybovou a loutkohereckou průpravu . Baví je  vytvářet vlastní dramatickou improvizaci, a přitom si užíváme spoustu legrace. Díky autorskému psaní jsou mnozí z nich autory velmi zdařilých povídek či básní.  Na dramatických akademiích  bývá  uvedeno krátké divadelní představení v podání  členů dramatického a divadelního kroužku.  Každoročně jezdíme na letní tábor s dramatickým zaměřením.

DIVADELNÍ KROUŽEK

Simona Mašatová

Charakteristika: základy dramatického a divadelního umění pro děti od 6 -15let.

Výchovně vzdělávací cíle

  • naučit základním dovednostem a znalostem dramatického umění
  • rozvíjet a obohacovat představivost
  • podporovat a uplatňovat intuici, rozvíjet tvořivost
  • vést k samostatnému a osobitému myšlení
  • osvojit si kultivované vyjadřování myšlenek, správně intonovat.

Obsah činnosti

  • nácvik, uvolnění a soustředění, odbourání zábran a napětí
  • rozehřívací hry
  • práce s tělem a pohybem ve vztahu k prostoru
  • pantomima
  • nácvik plynulosti řeči a slovní komunikace
  • improvizace s dějem, nastudování a zvládnutí role
  • rytmická cvičení

Očekávané výstupy

  • zvládnutí základních technik divadelního a dramatického oboru

(dialog, monolog, pantomima, improvizační techniky,)

  • schopnost práce s textem, nastudování, pochopení, vcítění
  • rozšíření představivosti, fantazie a tvořivosti
  • schopnost kolektivně pracovat, naslouchat, uvolnit se, relaxovat

 Metody práce

  • vysvětlování, napodobování, instruktáž, předvádění a pozorování
  • aktivizace, improvizační techniky, experimenty, dialog, cvičení
  • opakování, diskuze, hodnocení,
  • komentáře

 Klíčové kompetence

  • účastník činnosti umí pracovat s textem, zvládne realizovat jednoduché zadání
  • umí samostatně i skupinově pracovat, tvořivě přemýšlet
  • zvládne kultivovaný projev, intonaci
  • zvládne realizovat nastudovanou divadelní roli